המדריך המקיף לכאבי ברכיים

במדריך המקיף לכאבי ברכיים תוכלו למצוא מידע חשוב על בעיות הברכיים השונות, הגורמים, הסימנים, הסימפטומים ודרכי הטיפול הקיימים.

כמו כן, תוכלו למצוא מידע אודות שיטת אפוסתרפיה לטיפול בכאבי ברכיים שהוכחה מחקרית כיעילה בהפחתת כאבי ברכיים והיא מומלצת על ידי אורטופדים ופיזיותרפיסטים.

את כל המידע על שיטת אפוסתרפיה תוכלו למצוא באתר זה המרכז את כל המידע על אפוסתרפיה.

אז למה יש לנו כאבי ברכיים?

מפרק הברך הוא המפרק הגדול ביותר בגוף האדם, וכל עומס גופינו נשען עליו. אם כך, אין זה מפליא כי כאבי ברכיים הם הכאבים השכיחים והנפוצים ביותר מבין כל כאבי המפרקים.

הידעתם? בעת פעילות גופנית כגון: ריצה, עליה וירידה במדרגות ורכיבה על אופניים העומס על מפרק הברך עשוי להגיע לעד פי 6-7 ממשקל הגוף.

את כאבי הברכיים ניתן לחלק לשני סוגים:

  • אבי ברכיים חריפים הנגרמים כתוצאה מחבלה לברך כגון: נפילה או תאונה
  • כאבי ברכיים כרוניים (ממושכים) הנובעים עקב שחיקה כגון: פעילות גופנית מאומצת וגיל.

סובלים מכאבי ברכיים חזקים הפוגעים באיכות חייכם ומפריעים לפעילות היומיומית שלכם (הליכה, שינה, ירידה ועליה במדרגות וכו'.)? אל תתעלמו מהם, אחרת עלול להיגרם לברכיים שלכם נזק חמור.

מהם הגורמים העיקריים לכאבי ברכיים?

כאבי ברכיים עלולים לנבוע עקב בעיות שונות, אלו הן הנפוצות ביותר:

  • פעילות גופנית מאומצת מדי
  • אי ביצוע פעילות גופנית כלל
  • ישיבה ממושכת מדי
  • גנטיקה
  • הרמת משאות כבדים
  • גיל
  • בלאי של הגוף
  • מחלות שונות כגון: שחיקת סחוסים, מחלות ניסווניות שונות
  • בלאי של הגוף כתוצאה מעליה בגיל
  • שרירי רגליים חלשים
  • נעילת נעליים לא נוחות
  • אי ביצוע חימום לפני ומתיחות אחרי פעילות גופנית

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

איך אוכל להקל על כאבי הברכיים שלי?

על ידי ביצוע כמה פעולות פשוטות תוכלו להקל על כאבי הברכיים שלכם משמעותית:

  • הניחו קומפרסים עם קרח על המקום הכואב – עטפו בתוך מגבת קוביות קרח ושימו אותה על המקום הכואב לכ-20 דקות כל שעה. עטיפת הקרח במגבת חשובה מאוד על מנת לא לגרום לכוויות קור ממגע ישיר בין הקרח לעור שלכם.
  • חזקו את שרירי הרגליים והרצועות שמסביב למפרק הברך – חיזוק השרירים והרצועות התומכות במפרק הברך הוא קריטי בשמירה על ברכיים תקינות. ככל שהשרירים והרצועות יהיו חזקים יותר, כך הם יוכלו לתת תמיכה טובה יותר למפרק ולהגן עליו גם בעת הגדלת העומס על הברך.
  • נעלו נעליים מתאימות – ככלל, לא מומלץ ללכת עם נעלי עקב, בפרט אם יש כאבים בברכיים. בנוסף, אם אתם מבצעים פעילות גופנית, דאגו להתאים את הנעל לסוג הספורט אותו אתם מבצעים. תוכלו למצוא מידע נוסף על התאמת נעליים לסוג הספורט כאן.
  • בצעו תרגילי חימום ומתיחות – חשוב מאוד לבצע חימום לפני כל אימון ומתיחות אחריו. החימום יכין את גופכם למאמץ בהדרגתיות וימנע פציעות מיותרות.
  • תנו לברך שלכם מנוחה – היו קשובים לגופכם. אם בעת פעילות מאומצת אתם חשים כאבים בברכיים, הפסיקו את הפעילות ותנו לברכיים שלכם לנוח. אם הכאבים לא פוסקים, רצוי להתייעץ עם אורטופד.
  • נסו את שיטת אפוסתרפיה לטיפול והפחתת כאבי ברכיים – שיטת אפוסתרפיה מבוססת על מערכת הליכה ייחודית: שתי רפידות ביו-מכאניות שמיקומן, דרגת קמירותן וגמישותן מותאמים עבור כל מטופל באופן אישי על ידי פיזיותרפיסט מומחה. מערכת ההליכה הוכחה מחקרית כיעילה בהפחתת העומסים מהאזור הכואב בברכיים ובאימון השרירים התומכים במפרק הברך כך שיעבדו בתאום בפעולות מאומצות כגון: הליכה, עליה וירידה במדרגות, יציאה מהרכב ועוד.

בדקו: האם טיפול בשיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים מתאים לכם?

  • האם אתם סובלים מכאבי ברכיים בלתי פוסקים המפריעים לפעילות היומיומית שלכם?
  • האם כואבות לכם הברכיים בביצוע פעולות פשוטות כגון: עליה וירידה במדרגות, עמידה או ישיבה?
  • האם ויתרתם על פעילויות שונות בגלל כאבי הברכיים?
  • האם נפצעתם בברך וקרעתם את הרצועות או המיניסקוס?
  • האם הומלץ לכם על ידי גורם רפואי לחזק את שרירי הברך?
נעלי אפוס
מערכת ההליכה של אפוסתרפיה

מהי תשובתכם?

אם עניתם "כן" על אחת או יותר מהשאלות הבאות, טיפול אפוסתרפיה מתאים לכם בהחלט ועשוי להפחית את כאבי הברכיים שלכם ולשפר את איכות חייכם משמעותית.

טיפול אפוסתרפיה מפחית כאב ומשפר את התפקוד אצל אנשים הסובלים מכאבי ברכיים בעקבות שחיקת סחוסים, קרע ברצועות, קרע במיניסקוסים, פעילות גופנית, ניתוחים בברכיים ועוד.

הטיפול מבוסס על מערכת הליכה ייחודית של אפוסתרפיה המותאמת אישית עבורכם.

הליכה קצרה ביום עם נעלי אפוסתרפיה, במהלך הפעולות השגרתיות שלכם ובסביבה הנוחה לכם, מפחיתה את הכאב, מחזקת את השרירים המייצבים ומשפרת את התפקוד.

הטיפול בשיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים בטוח, אינו תרופתי, אינו ניתוחי ויאפשר לכם לחזור לתפקד בהקדם.

צפו בקטע וידאו הבא על מנת להבין איך שיטת אפוסתרפיה עובדת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

מהי בדיוק שיטת אפוסתרפיה?

אפוסתרפיה מבוססת על מערכת הליכה ייחודית הכוללת רפידות ביו-מכאניות שמוצמדות לסולייה של נעליים יחודיות.

רפידות אלו מותאמות באופן אישי לכל מטופל ומטופל, כשהיתרון של טיפול זה הוא בכך שלא צריך להקדיש לו זמן מיוחד.

אפשר ללכת עם הנעליים בכל מקום ובכל שעה לפרק זמן של כחצי שעה ביום (בהתאם להנחיות הפיזיותרפיסט המומחה לשיטת אפוסתרפיה).

אתם יכולים ללכת עם הנעליים בבית, במשרד, בעת טיול עם הכלב, בקניות בסופר ואפילו בסידורים.

הרפידות הביו-מכאניות של אפוסתרפיה – מבט מלמטה

תמונת המחשה - מערכת ההליכה של אפוסתרפיה
תמונת המחשה – מערכת ההליכה של אפוסתרפיה

 

 

איך אדע האם טיפול בשיטת אפוסתרפיה מתאים לי?

בקלות. אתם יכולים לקבל בדיקת ייעוץ והתאמה חינם במרכז אפוסתרפיה.

האבחון מתבצע במעבדת הליכה ממוחשבת והוא כולל:

  • מבדק הליכה ממוחשב
  • מילוי שאלונים לגבי מצבכם הרפואי
  • בדיקה קלינית מקיפה על ידי פיזיותרפיסט מומחה
  • התאמה אישית של מערכת אפוסתרפיה במידת הצורך

מעוניינים בבדיקת התאמה חינם?

מלאו את הפרטים שלכם פה ונציג מאפוסתרפיה ייצור אתכם קשר בימים הקרובים. בואו להבדק על ידי מומחי אפוסתרפיה בחינם עוד היום.

הבדיקה אינה כרוכה בעלות כספית ואינה מצריכה כל התחייבות מצידך כך שאין לך מה להפסיד!

במחקרים רפואיים נמצא כי הטיפול יכול להפחית כאבי ברכיים ולשפר תפקוד באנשים עם שחיקת סחוסים של הברך.

המחקרים הראו שכבר לאחר 8 שבועות של טיפול חלה הפחתה של כ-70% בעוצמת הכאב וכי השיפור נמשך גם לאחר שנה!

תוצאות המחקר הראו גם שיפור משמעותי בכאבי ברכיים אפילו בהליכה, בעלייה וירידה במדרגות וקימה מכיסא.

מבדק הליכה ממוחשב במרכז אפוס

מבדק הליכה ממוחשב במרכז אפוס
מבדק הליכה ממוחשב במרכז אפוס

היפטרו מכאבי הברכיים שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת ייעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!
טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!