כאבי ברכיים אחרי ריצה

כאבי ברכיים אחרי ריצה
קרדיט לתמונה: mapichai / FreeDigitalPhotos.net

 

כאבי ברכיים אחרי ריצה היא תלונה נפוצה מאוד, כשלרוב מדובר בכאבים בקדמת הברך, מתחת לפיקת הברך.

הריצה עצמה מחולקת ל-2 שלבים:

שלב ראשון – מגע כף רגליכם בקרקע, המורכב מנחיתת העקב, גלגול כף הרגל ודחיפתו. זהו השלב בו מופעלים רוב הלחצים על הרגל.

שלב שני – המצאות כף רגליכם באוויר

כאבי ברכיים לאחר ריצה חולפים לרוב, אולם בחלק מהמקרים הכאבים עלולים להחמיר על כדי השבתה מוחלטת, ולכן, אל תתעלמו מכאבים אלו.

הגורמים העיקריים לכאבי ברכיים אחרי ריצה

ישנם שני גורמים עיקריים שגורמים לכאבים בעת ריצה:

נעילת נעליים לא מתאימות לריצה – חשוב להתאים את הנעל לסוג הספורט אותו אתם מבצעים. כמו כן, חשוב שהנעל תספק תמיכה המותאמת למנח הרגל שלכם. ישנן חנויות בהן ניתן לעבור מבדק הליכה שיקבע מהו מנח הרגל שלכם ואיזו נעל תספק לרגל שלכם את התמיכה הטובה ביותר.

שינוי נעלי ריצה – לעיתים לוקח לרגל זמן להסתגל לנעליים החדשות והדבר עלול לגרום לכאבי ברכיים.
משטח ריצה משופע או לא תקין – ריצה על כביש משופע או ריצה בשיפוע על ההליכון או בחוץ עלולים לגרום לכאבי ברכיים.

היפטרו מכאבי הברכיים שלכם ללא ניתוחים באמצעות שיטת אפוסתרפיה. לקבלת יעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

כך תמנעו כאבי ברכיים לאחר ריצה

  • הגבירו את העומס ואת עוצמת האימונים בהדרגה
  • רוצו במשטחים שונים כמו כביש או כורכר על מנת שהרגל שלכם תסתגל לשינויים
  • חזקו את שרירי הגוף שלכם ואת שרירי הרגליים המגנים על מפרק הברך שלכם בפרט
  • בצעו תרגילי חימום לפני ומתיחות אחרי כל אימון כדי למנוע פציעות
  • שימו קומפרסים עם קרח על הברך, אך לא במגע ישיר כדי לא לגרום לכוויות קור
  • תנו לרגל שלכם לנוח וחזרו לפעילות בהדרגה
  • חבשו את אזור הברכיים שלכם במקרה הצורך כדי לתת להם תמיכה
  • בצעו תרגילים לשיווי משקל מדי פעם
  • הקשיבו לגוף שלכם. במקרה של כאב, הפסיקו את הפעילות

טיפול בשיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים אחרי ריצה

טיפול בשיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים לאחר ריצה
שיטת אפוסתרפיה לטיפול בכאבי ברכיים

 

שיטת אפוסתרפיה היא שיטת טיפול המתבצעת ללא כל ניתוחים או בדיקות פולשניות. השיטה, שפותחה על ידי שני רופאים ישראלים וזוכה להצלחה בכל העולם, מבוססת על מערכת הליכה המותאמת לכל מטופל באופן אישי על ידי פיזיותרפיסט מומחה של אפוסתרפיה.

מערכת ההליכה מורכבת מיחידות ביו-מכאניות שמוברגות בסוליית הנעל. הרפידות מפחיתות עומס מהאזור הפגוע במפרק ומפזרות אותו על מנת להפחית את הכאב, ובנוסף, הרפידות מאמנות את המערכת העצבית כך שהשרירים יעבדו בתיאום ובתזמון מדויק.

שיטת אפוסתרפיה מתאימה לאנשים שמעוניינים להיכנס לכושר ולהתחיל לבצע פעילות גופנית כחלק משגרת היומיום בצורה בטוחה ונכונה, וכמו כן, היא מתאימה למתאמנים שנאלצו להפחית את תדירות האימונים או להפסיקם כתוצאה מכאב או פציעה בברכיים.

מערכת ההליכה של אפוסתרפיה מותאמת באופן אישי לפי מבנה הגוף והצורך של כל מתאמן, והיא מומלצת הן לשיקום לאחר פציעות ספורט והן כמסייעת להתאוששות מהירה והערכות לפעילות ספורטיבית.

נכון להיום טופלו מעל 40,000 מטופלים באמצעות שיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים, רבים מהם ספורטאים ואנשים העוסקים בריצה, שקיבלו את החיים שלהם בחזרה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

איך אדע האם טיפול בשיטת אפוסתרפיה מתאים לבעיה הספציפית שלי?

בקלות. אתם יכולים לקבל בדיקת ייעוץ והתאמה חינם במרכז אפוסתרפיה. האבחון מתבצע במעבדת הליכה ממוחשבת והוא כולל:

  • מבדק הליכה ממוחשב
  • מילוי שאלונים לגבי מצבכם הרפואי
  • בדיקה קלינית מקיפה על ידי פיזיותרפיסט מומחה
  • התאמה אישית של מערכת אפוסתרפיה במידת הצורך

מעוניינים בבדיקת התאמה חינם?

מלאו את הפרטים שלכם פה ונציג מאפוסתרפיה ייצור אתכם קשר בימים הקרובים.

בואו להבדק על ידי מומחי אפוסתרפיה בחינם עוד היום! הבדיקה אינה כרוכה בעלות כספית ואינה מצריכה כל התחייבות מצידכם כך שאין לכם מה להפסיד.

במחקרים רפואיים נמצא כי הטיפול יכול להפחית כאבי ברכיים ולשפר תפקוד בספורטאים וחובבי ספורט הסובלים מכאבי ברכיים..

המחקרים הראו שכבר לאחר 8 שבועות של טיפול חלה הפחתה של כ-70% בעוצמת הכאב וכי השיפור נמשך גם לאחר שנה.

תוצאות המחקר הראו גם שיפור משמעותי בכאבי ברכיים אפילו בהליכה, בעלייה וירידה במדרגות וקימה מכיסא.

היפטרו מכאבי הברכיים שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת ייעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!
טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!