כאבי ברכיים בגיל מבוגר

כאבי ברכיים בגיל מבוגר
קרדיט לתמונה: stockimages / FreeDigitalPhotos.net

 

כאבי ברכיים בגיל מבוגר הם תופעה שכיחה מאוד, עד כדי כך שכיחה שכמעט כל אדם בן 60 פלוס סובל מכאבי ברכיים.

הסיבה העיקרית לכך היא שככל שאנו מתבגרים, השחיקה של המפרקים שלנו הופכת לחמורה יותר ויותר ומתבטאת בעיקר ברצועות הברך, בבורסות או במיניסקוס.

סיבות נוספות לכאבי ברכיים בגיל מבוגר

בנוסף לשחיקה המתמדת עקב הגיל, ישנן סיבות שכיחות נוספות לכאבים, כגון:

  • עודף משקל
  • גנטיקה
  • הרמת משאות כבדים
  • חוסר בפעילות גופנית או לחילופין, פעילות גופנית מאומצת מדי
  • יציבה לא נכונה הגורמת לברך אחת להישחק מהר יותר מהשנייה
  • כתוצאה מחבלות אשר מאוד נפוצות בגיל מבוגר עקב נפילות

כיצד ניתן לטפל בכאבי ברכיים בגיל מבוגר?

למרות שכאבי ברכיים בגילאים מבוגרים היא תלונה שכיחה, אין זה אומר כי אתם תאלצו להתמודד עם כאבים אלו כל חייכם.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

בהחלט ניתן לטפל בכאבים אלו ולהעלות את רמת החיים שלכם בכמה רמות:

התחילו לבצע פעילות גופנית מבוקרת – פעילות גופנית חשובה מאוד ויש לה השפעה חיובית על איכות חיינו, זאת במידה והיא מבוצעת במידה מבוקרת כמובן. התייעצו עם רופא וודאו איזו פעילות גופנית עשויה להתאים לכם והתחילו להתאמן.

פעילויות כגון: הליכה, שחיה וחיזוק השרירים יקלו בצורה משמעותית על הכאבים. אל תשכחו לבצע חימום לפני ואחרי האימון. חשוב מאוד.

שרירי גופינו נוטים להתדלדל ככל שאנו מתבגרים, לכן, ככל ששרירי הרגליים שלכם יהיו חזקים יותר, כך הם יצליחו לשאת את משקל גופכם בצורה טובה יותר, לא יכבידו על מפרקי הברך שלכם וימנעו את הכאבים.

וודאו כי אתם נועלים נעליים המתאימות לכם – אנשים רבים נוטים לבחור נעל ספורט לפי יופי הנעל, אך ככל שאנחנו מתבגרים, הנוחות הופכת להיות חשובה הרבה יותר מהיופי. התייעצו עם מומחה וודאו כי נעלי הספורט שלכם אכן מתאימים למנח כף הרגל שלכם.

חלק מהאנשים סובלים מקריסת הרגל פנימה או החוצה, ונעילת נעלים לא מתאימות לא ייתן תמיכה טובה מספיק למשקל גופכם, ייצור עומס על המפרקים ויגרום לכם לכאבים בברכיים.

שימו לב למה אתם אוכלים – כאשר אנחנו צעירים, אנו בדרך כלל מקפידים פחות על איכות האוכל שאנו מכניסים לפה, אך ככל שאנו מתבגרים ומתחילים לראות כיצד גופינו משתנה, התזונה מקבלת אצלנו חשיבות גבוהה יותר.

חשוב להקפיד על קטניות, דגנים מלאים, פירות וירקות. כל אלה מלאים בסיבים תזונתיים ששומרים על גופינו ומחזקים אותו. יש להשתדל להימנע מפחמימות ריקות כגון: מוצרים העשויים מקמח לבן, סוכרים פשוטים, מאפים, שוקולדים, ממתקים וכו'.

שיטת אפוסתרפיה לטיפול בכאבי ברכיים בגיל מבוגר

טיפול בשיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים לאחר ריצה
שיטת אפוסתרפיה לטיפול בכאבי ברכיים

 

שיטת אפוסתרפיה היא שיטת טיפול המתבצעת ללא כל ניתוחים או בדיקות פולשניות.

השיטה, שפותחה על ידי שני רופאים ישראלים וזוכה להצלחה בכל העולם, מבוססת על מערכת הליכה המותאמת לכל מטופל באופן אישי על ידי פיזיותרפיסט מומחה של אפוסתרפיה.

מערכת ההליכה מורכבת מיחידות ביו-מכאניות שמוברגות בסוליית הנעל. הרפידות מפחיתות עומס מהאזור הפגוע במפרק ומפזרות אותו על מנת להפחית את הכאב.

בנוסף, הרפידות מאמנות את המערכת העצבית כך שהשרירים יעבדו בתיאום ובתזמון מדויק.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

מעוניינים בבדיקת התאמה חינם?

מלאו את הפרטים שלכם פה ונציג מאפוסתרפיה ייצור אתכם קשר בימים הקרובים.

בואו להבדק על ידי מומחי אפוסתרפיה בחינם עוד היום! הבדיקה אינה כרוכה בעלות כספית ואינה מצריכה כל התחייבות מצידך כך שאין לכם מה להפסיד.

נכון להיום טופלו בהצלחה מעל 40,000 מטופלים באמצעות שיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים, ביניהם מבוגרים, צעירים, חובבי ספורט וספורטאים מקצועיים שקיבלו את החיים שלהם בחזרה.

היפטרו מכאבי הברכיים שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת ייעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!
טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!