כאבי ברכיים בירידה במדרגות

כאבי ברכיים בירידה במדרגות
קרדיט לתמונה: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

 

ירידה במדרגות היא פעולה שכל אחד מאתנו מבצע לפחות מספר פעמים ביום, אך רוב הסיכויים שרובנו בכלל לא מתארים לעצמנו כמה עומס פעולה פשוטה זו יוצרת על הברכיים שלנו.

הידעתם שבעת עליה וירידה במדרגות העומס המופעל על הברכיים שלנו גדל עד פי 6-7 ממשקל גופינו? אם כך, אין זה מפליא כי כאבי ברכיים בירידה במדרגות הם תלונה שכיחה ביותר, ובייחוד כאבים בקדמת הברך.

תפקידו של הסחוס בברך הוא לאפשר לעצמות הברך להחליק זו מעל זו ולשמש בלם זעזועים בעת פעילות גופנית מאומצת שיוצרת עומס רב על הברכיים שלנו, כגון:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

הסיבות העיקריות לכאבי ברכיים בירידה במדרגות

עודף משקל – מלבד פעילות גופנית, גם עודף משקל יוצר עומס רב על הברכיים. לעיתים אנשים נוטים לשכוח זאת, אבל הרגליים שלנו הן אלו שנושאות את כל משקל הגוף שלנו, כך שככל שאנחנו שוקלים יותר, כך גדל העומס על מפרק הברך שלנו, וכשמכפילים את העומס פי 6-7 בעת ירידה במדרגות, העומס הוא עצום.

אם אתם בעלי משקל עודף, רצוי מאוד שתתמקדו בלהוריד את הקילוגרמים העודפים על ידי תזונה נכונה ופעילות גופנית מבוקרת ותראו שתרגישו הקלה משמעותית בכאבי הברכיים בירידה במדרגות ובכלל.

שחיקת סחוסים – רקמת הסחוס עלולה להיפגע עקב תאונה או כתוצאה מתהליך ההזדקנות של הגוף. כאשר הסחוס נשחק, העצמות מתחככות אחת בשנייה וגורמות לכאבי ברכיים חזקים.

שרירי רגליים חלשים – את מפרק הברך מקיפים שרירים ורצועות שתפקידם לייצב אותו. כאשר שרירים ורצועות אלה חלשים מדי, הם לא יכולים לתמוך במפרק כראוי ולספוג פגיעות לפני שהן מגיעות לברך, מה שגורם לכאבי ברכיים.

אנשים רבים לא מודעים לחשיבות של חיזוק שרירי הרגליים שלהם, ואף חוששים מביצוע תרגילים כגון סקוואטים, אך למעשה, אלו התרגילים הטובים ביותר לחיזוק שרירי הרגליים, ואם מבצעים אותם בצורה נכונה חשים הקלה משמעותית בכאבי הברכיים.

נעילת נעליים לא מתאימות – נעל שאינה מספקת תמיכה מספקת לרגל יוצרת עומס כבד על מפרק הברך וגורמת לכאבי ברכיים. הכוונה היא לא רק לנעלי ספורט שאינן מתאימות למבנה הרגל של המתאמן, אלא גם נעליים שאנו נועלים ביומיום, כגון: נעלי עקב וכפכפים למיניהם.

פציעה טראומתית למפרק הברך – בעיקר פציעות ספורט או פציעות הנובעות כתוצאה מתאונה או חבלה גורמים לכאבי ברכיים.

דלקת בברך – דלקת נגרמת מספר ימים לאחר פגיעה בברך, והיא סיבה נפוצה מאוד לכאבי ברכיים. הדלקת גורמת לאדמומיות ולנפיחות, ומאוד קשה להיפטר ממנה.

חוסר שליטה בשרירי הגפה התחתונה, האגן והגב – אחד הגורמים השכיחים לחוסר שליטה בפלג הגוף התחתון הוא גמישות יתר, שנפוצה בעיקר אצל נשים. יתר הגמישות מפחיתה את השליטה על פלג הגוף התחתון ולכן מעלה את הסבירות לכאבי ברכיים, גם לכאבי ברכיים בירידה במדרגות או כל פעילות גופנית אשר יוצרת עומס רב על מפרק הברך.

כך תוכלו להקל על כאבי הברכיים שלכם

אם אתם סובלים מכאבי ברכיים בירידה במדרגות, בעזרת מספר פעולות פשוטות תוכלו להקל על הכאבים ולהחזיר לעצמכם את איכות החיים שהייתה לכם לפני.

1. חזקו את שרירי הרגליים שלכם

לחיזוק השרירים והרצועות סביב מפרק הברך יש תפקיד משמעותי בשמירה על יציבות הברך והורדת העומס ממפרק הברך. התרגילים הטובים ביותר לחיזוק שרירי הרגליים הם תרגילי הסקוואטים. תוכלו לקרוא עוד על מה הם תרגילי סקוואטים ואיך לבצע את התרגילים נכון במאמר כאבי ברכיים בסקוואטים.

2. בעלי משקל עודף? רדו במשקל

נכון שזה נשמע פשוט, רדו במשקל ותיפטרו מכאבי הברכיים שלכם, אבל ברור שלשנות אורח חיים תזונתי הוא לא דבר שקל לבצע אותו. ובכל זאת, אם אתם סובלים מכאבי הברכיים שלכם כך שהם מפריעים לתפקוד היומיומי שלכם ובפעילויות כמו עליה וירידה במדרגות, הליכה או אפילו ישיבה, רצוי מאוד שתעשו את השינוי, ואפילו תתייעצו עם תזונאית שתבנה לכם תפריט שיהיה לכם קל יותר ליישם.

3. נעלו נעליים נוחות

נעלים עם עקב גבוה או כפכפים שאינם תופסים טוב את הרגל מעלים את העומס על מפרק הברך ומגבירים את כאבי הברכיים שלכם. השתדלו להימנע מנעליים אלו וחפשו נעליים נוחות, רצוי אורתופדיות, והרגישו איך כאבי הברכיים פוחתים בהדרגה.

4. הימנעו מנשיאת חפצים כבדים

גם חפצים כבדים מגבירים את העומס על הברכיים שלכם וגורמים לכם לכאבי ברכיים.

5. הקפידו על תזונה נכונה ומאוזנת

גם אם אינכם סובלים מעודף משקל, כדי שהגוף שלנו יהיה חזק ובריא, חשוב שהוא יקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם על מנת להישאר חזק ובריא. השתדלו לאכול דגנים מלאים כגון: פסטה מחיטה מלאה, שיבולת שועל, אורז מלא, פירות וירקות, קטניות וכו'. אם הנכם חולים במחלה המונעת מכל לאכול מאכלים מסוימים, התייעצו עם תזונאית ובקשו שתתאים לכם תפריט מיוחד.

שיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים בירידה במדרגות

מבט מהצד על מערכת ההליכה של אפוסתרפיה
מבט מהצד על מערכת ההליכה של אפוסתרפיה

 

אפוסתרפיה היא שיטה חדשנית לטיפול בכאבי ברכיים הנובעים כתוצאה מביצוע פעילות גופנית כגון: ריצה, הליכה, ירידה ועליה במדרגות וכן כתוצאה מפציעות וחבלות.

הטיפול מבוסס על מערכת הליכה שכוללת שתי רפידות ביו-מכאניות המורכבות בתחתית הנעל של המטופל.

תפקידי הרפידות הן: להפחית את העומס שנוצר על מפרק הברך על ידי פיזורו וייצוב השרירים התומכים מפרק הברך.

אם אתם סקפטיים לגבי הצלחת השיטה, אז דעו כי אפוסתרפיה הוכחה במחקרים קליניים כיעילה בהפחתת כאבי הברכיים בצורה משמעותית וכי עד היום טופלו בהצלחה מעל ל-40000 מטופלים באמצעות מערכת ההליכה של אפוסתרפיה.

הטיפול לא מצריך מכל פינוי זמן מיוחד, אלא הוא מתבצע בזמן הנוח לכם, בין אם בבית, במשרד, בקניות, בטיפול עם הכלב ואיפה שאתם רק רוצים. תוכלו לקרוא הכל על שיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים כאן.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

מעוניינים בבדיקת התאמה חינם?

מלאו את הפרטים שלכם פה ונציג מאפוסתרפיה ייצור אתכם קשר בימים הקרובים.

בואו להבדק על ידי מומחי אפוסתרפיה בחינם עוד היום! הבדיקה אינה כרוכה בעלות כספית ואינה מצריכה כל התחייבות מצידך כך שאין לכם מה להפסיד.

נכון להיום טופלו בהצלחה מעל 40,000 מטופלים באמצעות שיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים, ביניהם מבוגרים, צעירים, חובבי ספורט וספורטאים מקצועיים שקיבלו את החיים שלהם בחזרה.

היפטרו מכאבי הברכיים שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת ייעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!
טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!