כאבי ברכיים במאמץ

כאבי ברכיים במאמץ
קרדיט לתמונה: imagerymajestic / FreeDigitalPhotos.net

 

אם אתם מבצעים פעילות גופנית מאומצת באופן קבוע, מרימים משאות כבדים פעמים רבות או נועלים נעליים שאינן מתאימות למבנה הרגל שלכם, אתם עלולים לסבול מכאבי ברכיים.

כאבי ברכיים במאמץ הם תלונה נפוצה מאוד, ייתכן שבעזרת מנוחה ומספר פעולות פשוטות נוספות תרגישו הקלה משמעותית בכאבים, וייתכן שלברכיים שלכם נגרם נזק חמור יותר במידה והתעלמתם מהם במשך תקופה ארוכה.

הברך היא המפרק הגדול ביותר בגופינו, אך הוא מוגבל לתנועה של כפיפה ופשיטה בלבד, ולכן הוא מתקשה יותר לעמוד בעומסים וגורם לנו לא מעט כאבים כאשר אנחנו עוסקים בפעילות מאומצת.

כך תוכלו להקל על כאבי ברכיים הנגרמים בעת מאמץ

חזקו את שרירי הרגליים שלכם – את מפרק הברך מקיפים שרירים ורצועות אשר להם תפקיד חשוב מאוד בשמירה על יציבות הברך, לכן, ככל שהם יהיו חזקים יותר, כך קטן הסיכוי שתסבלו מכאבי ברכיים במאמץ ובכלל. ישנם תרגילים רבים לחיזוק שרירי הרגליים שלכם, והאפקטיביים שביניהם הם הסקוואטים. אנשים רבים חוששים לבצע תרגילי סקוואטים, אך אלו תרגילים מאוד חשובים. אם תבצעו אותם בצורה נכונה, לא תחושו כלל כאבים בברכיים בסקוואטים ובכל סוג אחר של מאמץ או פעילות גופנית.

נעלו נעליים המתאימות למבנה הרגל שלכם – אנשים רבים רוכשים נעלי ספורט לפי מראה הנעל ומדידה של מספר דקות (במקרה הטוב) בחנות הספורט, אך הבעיה היא שהבחירה שאנחנו עושים היא לא תמיד הבחירה הנכונה עבורנו ועבור גופינו. כדי להתאים את סוג הנעל בצורה נכונה צריך לדעת מה מנח הרגל שלכם, האם היא קורסת פנימה או החוצה, וכמובן, מהו סוג הספורט אותו אתם מתכוונים לבצע. בחנויות הספורט הגדולות תוכלו לעבור מבדק הליכה על הליכון מיוחד, שם ייבדקו את כל הפרמטרים הללו ויתאימו עבורכם את הנעל הנכונה לכם.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

הקשיבו לגופכם – הגוף שלנו הוא מכונה מדהימה, והוא יודע לאותת לנו מתי משהו לא בסדר, כך שאם אתם חשים בכאבי ברכיים במאמץ, בפעילות גופנית או אפילו במנוחה, עצרו את הפעילות ותנו לגוף שלכם לנוח.

קררו את המקום – קררו את האזור הפגוע עם קומפרסים של קרח לפרקי זמן של כ-20 דקות כל פעם כדי להקל על הכאבים. חשוב לעטוף את הקרח במגבת על מנת לא לגרום נזק לעצבים ולעור ועל מנת שלא תיגרמנה לכם כוויות קור.

בצעו חימום ומתיחות – הקפידו לבצע חימום לפני ומתיחות לאחר כל פעילות גופנית. אנשים רבים פוסחים על חלק זה באימון, אך זהו החלק החשוב ביותר כדי למנוע כאבי ברכיים. החימום יכין את גופכם בהדרגה לפעילות ויימנע פציעות מיותרות.

שמרו על משקל תקין – כפי שצוין בתחילת המאמר, מפרק הברך רגיש מאוד לעומסים כבדים, כך שגם משקל עודף מפעיל מאמץ רב על מפרק הברך. שמרו על משקל תקין, ואם אתם צריכים לרדת כמה קילוגרמים, הקפידו יותר על תזונה נכונה ובריאה המכילה המון סיבים תזונתיים: דגנים מלאים, פירות וירקות וקטניות חשובים מאוד וצריכים להופיע בתפריט שלכם באופן קבוע.

שתו מספיק מים – אנשים רבים לא יודעים זאת, אך שתיה מספקת של מים עשויה להפחית כאבי ברכיים, ולא רק כאבי ברכיים במאמץ. חוסר בנוזלים בגוף גורם להתייבשות, והתייבשות גורמת למפרקים שלנו להיות פחות גמישים ומאיצה את הבלאי שלהם. אם אתם לא חובבי מים במיוחד או שפשוט קשה לכם לעקוב אחר כמויות המים שאתם שותים כל יום, שימו לידכם בקבוק מים ושתו לגימה בכל פעם. אם תעזרו בבקבוק יהיה לכם הרבה יותר קל לספור את כמות הליטרים ששתיתם.

שיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים במאמץ

טיפול בשיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים לאחר ריצה
שיטת אפוסתרפיה לטיפול בכאבי ברכיים

 

אפוסתרפיה היא שיטת טיפול בכאבי ברכיים במאמץ הנגרמים כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת, הרמת משאות כבדים ועוד.

תפקידה העיקריים של מערכת אפוסתרפיה הם הפחתת עומסים מהאזור הכואב ואימון המערכת העצבית-שרירית כך שתעבוד בתיאום ובתזמון מדויק בפעילויות השונות.

שיטת אפוסתרפיה מתאימה לכל מי שמעוניין לבצע פעילות גופנית כחלק משגרת היומיום בצורה בטוחה ונכונה, וכמו כן, היא מתאימה למי שנאלץ להפחית את תדירות האימונים או להפסיקם כתוצאה מכאבי ברכיים.

מערכת ההליכה של אפוסתרפיה מותאמת באופן אישי לפי מבנה הגוף והצורך של כל מתאמן, והיא מומלצת הן לשיקום לאחר פציעות ספורט והן כמסייעת להתאוששות מהירה והערכות לפעילות ספורטיבית.

אם אתם חשים כאבי ברכיים במאמץ, שיטת אפוסתרפיה יכולה לשפר בצורה משמעותית את הכאבים. הטיפול מתבצע בזמן הנוח לכם ובמקום הנוח לכם: בבית, בעבודה, במשרד, בטיול עם הכלב, בסידורים ובכל מקום.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

איך אדע האם טיפול בשיטת אפוסתרפיה מתאים לבעיה הספציפית שלי?

בקלות. אתם יכולים לקבל בדיקת ייעוץ והתאמה חינם במרכז אפוסתרפיה.

האבחון מתבצע במעבדת הליכה ממוחשבת והוא כולל:

  • מבדק הליכה על גבי מערכת הליכה ממוחשבת
  • מילוי שאלונים לגבי מצבכם הרפואי
  • בדיקה קלינית מקיפה על ידי פיזיותרפיסט מומחה
  • התאמה אישית של מערכת אפוסתרפיה במידת הצורך

מעוניינים בבדיקת התאמה חינם?

מלאו את הפרטים שלכם פה ונציג מאפוסתרפיה ייצור אתכם קשר בימים הקרובים.

בואו להבדק על ידי מומחי אפוסתרפיה בחינם עוד היום! הבדיקה אינה כרוכה בעלות כספית ואינה מצריכה כל התחייבות מצידך כך שאין לכם מה להפסיד.

במחקרים רפואיים נמצא כי הטיפול יכול להפחית כאבי ברכיים ולשפר תפקוד בספורטאים וחובבי ספורט הסובלים מכאבי ברכיים.

המחקרים הראו שכבר לאחר 8 שבועות של טיפול חלה הפחתה של כ-70% בעוצמת הכאב וכי השיפור נמשך גם לאחר שנה. תוצאות המחקר הראו גם שיפור משמעותי בכאבי ברכיים אפילו בהליכה, בעלייה וירידה במדרגות וקימה מכיסא.

היפטרו מכאבי הברכיים שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת ייעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!
טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!