כאבי ברכיים בסקוואטים

כאבי ברכיים בסקוואטים
קרדיט לתמונה: David Castillo Dominici / FreeDigitalPhotos.net

 

אנשים רבים נמנעים מלבצע תרגילי סקוואטים מאחר והם חוששים מכאבי ברכיים, אבל האמת היא שתרגילי סקוואטים הם בין התרגילים החשובים ביותר לחיזוק שרירי הרגליים אשר יסייעו בהורדת העומס ממפרק הברך שלכם ויפזר אותם בצורה טובה יותר.

תרגילי הסקוואטים עובדים על כל שרירי הגוף התחתון: שריר הארבע-ראשי בירך, שרירי ההמסטרינגס (שריר הירך האחורי) שרירי הישבן ושריר התאומים.

ככל ששרירי הרגליים שלכם יהיו חזקים יותר, כך היציבה שלכם תהיה טובה יותר ולא תסבלו מכאבי ברכיים בסקוואטים.

כללים מנחים למניעת כאבי ברכיים בסקוואטים

כדי להימנע מכאבי ברכיים בעת ביצוע תרגילי סקוואטים חשוב לבצע את התרגילים בצורה נכונה ולהקפיד על מספר כללים מנחים:

  • שהברך לא תעבור את קצות האצבעות
  • שהגב ישר לאורך כל התרגיל
  • שהבטן חזקה ומכווצת
  • שמרכז הכובד יהיה על העקבים ולא על הברכיים
  • שהשוקיים שלכם כמה שיותר אנכיות לרצפה בעת הירידה לסקוואט
  • אם כואבות לכם הברכיים – הפסיקו את הפעילות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

איך מבצעים סקוואטים בצורה נכונה שלב אחר שלב

קודם כל, רצוי שתבצעו את התרגיל מול מראה כדי שתוכלו ללמוד איך לבצע סקוואטים בצורה נכונה ובלי שהם יפגעו בברכיים שלכם.

עמידת מוצא – פסקו את הרגליים ברוחב הכתפיים, עמדו עם גב ישר ובטן מכווצת וישרו ידיים מלפנים.

הירידה לסקוואט – התחילו את הירידה לסקוואט על ידי שליחת האגן אחורה, דחפו את הברכיים כלפי חוץ, העבירו את כל משקל הכובד שלכם לכיוון העקבים ודאגו שהשוקיים שלכם יהיו כמה שיותר אנכיות לרצפה. רדו מטה כמה שאתם יכולים אך וודאו כי הברך שלכם לא עוברת את קצות אצבעות הרגליים כדי לא להעמיס על מפרק הברך ולגרום לה לנזק.

העלייה מסקוואט – דאגו לעלות מעלה לאט ולשמור על גב ישר.

כך תמנעו כאבי ברכיים בסקוואטים

1. עקבו אחר ההוראות מעלה ותרגלו את הסקוואטים מול מראה (לפחות בהתחלה)
2. בצעו חימום לפני ומתיחות לאחר כל אימון על מנת להכין את הגוף בהדרגתיות לפעילות ולמנוע פציעות מיותרות.
3. הקשיבו לגוף שלכם. אם כואבות לכם הברכיים בעת ביצוע תרגיל הסקוואט, הפסיקו את התרגיל.

שיטת אפוסתרפיה לכאבי ברכיים בסקוואטים

מבט מהצד על מערכת ההליכה של אפוסתרפיה
מבט מהצד על מערכת ההליכה של אפוסתרפיה

 

אפוסתרפיה היא שיטת טיפול רפואי מתקדם ש"מלמד" את הגוף בצורה לא מודעת דפוסי תנועה נכונים למפרקים פגועים.

השיטה מבוססת על מערכת הליכה ייחודית המותאמת לכל מטופל באופן אישי. מערכת ההליכה מורכבת מיחידות ביו-מכאניות המורכבות בתחתית הנעל והמסייעות הן להפחית את העומסים ממפרק הברך ולפזרם והן לחזק ולייצב את השרירים התומכים בברכיים.

אם אתם חשים כאבי ברכיים בסקוואטים, טיפול בשיטת אפוסתרפיה יכול לשפר בצורה משמעותית את הכאבים. הטיפול מתבצע בזמן הנוח לכם ובמקום הנוח לכם: בבית, בעבודה, במשרד, בטיול עם הכלב, בסידורים ובכל מקום.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

איך אדע האם טיפול בשיטת אפוסתרפיה מתאים לבעיה הספציפית שלי?

בקלות. אתם יכולים לקבל בדיקת ייעוץ והתאמה חינם במרכז אפוסתרפיה.

האבחון מתבצע במעבדת הליכה ממוחשבת והוא כולל:

  • מבדק הליכה על גבי מערכת הליכה ממוחשבת
  • מילוי שאלונים לגבי מצבכם הרפואי
  • בדיקה קלינית מקיפה על ידי פיזיותרפיסט מומחה
  • התאמה אישית של מערכת אפוסתרפיה במידת הצורך

מעוניינים בבדיקת התאמה חינם?

מלאו את הפרטים שלכם פה ונציג מאפוסתרפיה ייצור אתכם קשר בימים הקרובים.

בואו להבדק על ידי מומחי אפוסתרפיה בחינם עוד היום! הבדיקה אינה כרוכה בעלות כספית ואינה מצריכה כל התחייבות מצידך כך שאין לכם מה להפסיד.

במחקרים רפואיים נמצא כי הטיפול יכול להפחית כאבי ברכיים ולשפר תפקוד בספורטאים וחובבי ספורט הסובלים מכאבי ברכיים.

המחקרים הראו שכבר לאחר 8 שבועות של טיפול חלה הפחתה של כ-70% בעוצמת הכאב וכי השיפור נמשך גם לאחר שנה. תוצאות המחקר הראו גם שיפור משמעותי בכאבי ברכיים אפילו בהליכה, בעלייה וירידה במדרגות וקימה מכיסא.

היפטרו מכאבי הברכיים שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת ייעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!
טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים!